Torsdag 13/8

Idag började jag dagen med att i ca: 3 timmar försöka lappa mina jeans som hängt med ett tag nu.
När jag insåg att klockan var över tolv så borstade jag noggrant tänderna, sedan traskade jag motvilligt till tandläkaren för att kolla upp tanden som höll på att växa ut över en mjölktand. Efter att ha väntat i väntrummet i nästan 3 timmar så kallade sköterskan in mig och doktorn sa   " den där lilla mjölktanden är det väl ingen idé att du har kvar, ska jag ta bort den? "   "med eller utan bedövning?" frågade jag vättskrämd. 
Då skrattade han åt mig och förklarade att här gör vi ingenting utan bedövning.   Puh! tänkte jag samtidigt som jag var väldigt rädd eftersom detta var första gången som jag skulle ta bedövning, första gången jag skulle dra ut en tand och mamma var inte med mig!  jag skakade när jag låg i den rödbruna tandläkarstolen jag slöt ögenen och fortsatte att skaka när tandläkaren satte på bedövnings-salva, jag skakade när han stack sprutan i mitt tandkött och jag skakade när han bröt loss tanden.
När mamma kom hem till mig hade hon köpt "SEX and the CITY" och pucko till mig! ibland är mammor allt bra!            

                                                                                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0